March 6, 2012

T-çanta

T.nin eskimiş lekeli bir t-shirtü vardı. Ne münasebet, yıkadık tabii ki, hem de kaç kere yıkadık ama çıkmadı lanet leke. Ama napalım, hayata farklı biçimlerde devam etmek varmış kaderde... İşte bu t-shirt de artık çanta olarak gezecek elimizde. Gerçi bir önceki konumundan biraz daha rahatsız bir durumda olacak ama ne yapalım, hayat!

Eveet gelelim, asıl konumuza: t-shirt'ten çanta yapımı. T-çanta ismi de buradan geliyor, bizim T.den değil :) Gerçi bizimkinden de olabilir, çünkü sağolsun, araştırmış bulmuş, önümüze getirdi; önce şuradaki di.ki.şs.iz çantayı yaptık.


Fakat tabii bu ipleri çözmek ve çıkarmak bizim keratanın 1 dakikasını bile almadığı için, ben sonradan alt kısmını, yani t-shirtün bel kısmını dikmeye karar verdim. Tek bildiğim 'pek-ileri-d.ik.iş-te.kn.iği' olan "çi.ft di.k.iş" yöntemi ile yarım saatte işlem tamamdı. Dikkat etmeniz gereken hiçbir şey yok. Şekildeki gibi kestikten sonra, ters çevirip bel kısmını dikiyorsunuz, o kadar!


Bu da bizim çanta. Lekesiz T-çanta :) Lekeli kısım kol tarafına yakın olduğu için biraz derin kesince gitti.


Ha bir de yanınızda bir minnak varsa, ayak bağı olmaması için önüne bilimum ip, düğme,... di.kiş kutunuzda ne varsa veriyorsunuz. Artık gerisi ona kalmış. Bizimki önce makaralarla oynadı, onları arkadaş yaptı, a benim arkadaşım yok, ben senin yanına gelebilir miyim diye konuşturup oynattı, ayrı gayrı duranları birleştirdi. Sonra şekil A'da görüldüğü üzere çengelli iğnelere düğmeleri geçirdi (sanırım bu noktada içine Madam Maria kaçmıştı, yoksa bu tarz bir olayla ev içerisinde daha önce hiç karşılaşmadı). Sonra, aldı, evirdi çevirdi, buna bir de ip bağlayalım, kolye olsun dedi, sonra salladı sarstı, baktı çıkır çıkır sesler geliyor, bu shaking neclace olsun dedi. Böylece hem takıp hem sallayabileceğimiz, hatta sallarken de sallayabileceğimiz kolyelerimiz oldu. Canım kuzum, birini bana yapmış, anasına, diğerini de best friend'im dediği Ana'sına. Bayılıyor böyle birilerine bir şey yapıp vermeye. 

                                      Şekil A                                                                    

* Bu arada harika bir blog daha açtı Cesur. Hala görmediyseniz hemen en yakındaki linke tıklayınız: Daha az tüketim için her güne bir fikir

** Cesur'un t-çanta tarifi için de buraya tıklayınız.


16 comments:

a_y_s_e said...

harikasin, cok seker. ya biliyor musun ben de bugun cok sevdigim bir tshirt'umun onunu kesip kasnaga gerdirdim. hani duvara asiliyor ya boyle sevimli sevimli seyler, oyle birsey oldu... tshirtlerle ugrasmisiz bugun anlasilan...

Evren said...

:) Ayse, merak ettim simdi nasil bir sey o ben bilmiyorum, bir resim rica etsem :)
Hizina hayran kaldim bu arada ;)

mgcesur said...

evren! çok teşekkür ederim :) ayrıca çantanız çok güzel olmuş, ellerinize sağlık, bayıldım :)

Gulcin said...

bir anlamayan ben miyim peki? nereyi dikacagiz evrencim bel kismini mi?
e o ust kisimlar kumastan ip atmaz mi?
atsin gerci ne olacak :)
elinize saglik :)
Yavrusunun da sahaserleri cok guel olmus. ise giderken tak da sevinsin cocuk annesi :)
Opuyorum

yeliz said...

hehe biz taş bezi yapıyoruz t-shirtleri ama işin kötüsü şu anda taş bezimiz t-shirtlerimizden fazla, bak bu şahane bir alternatif olabilir:)

hindiba said...

Evreeen! Cok sevdim Mart ayinin "ellerimizle" listesine ekliyorum :)

Cigdem said...

sahane olmus, hemen ekledim yapilacak listesine. Dikis dikmeyi ögrenesim var ne zamandir, ilk denemem bu olabilir. Yalniz kolyeler de pek afilli:)..

Elif said...

Evren,acayip güzel bir fikir bu..kesinlikle deniyeceğim.

Evren said...

mgcesur,
Sen de yapmışsın bu çantadan. Ve fakat saftoloz ben kaçırmışım. Neyse şimdi ekledim yazıya linkini. Kusura bakma!

Gülçin,
Evet bel kısmını. O ip atmalar eskide kalmış. Yok şimdiki t-shirtlerde. Kolyeyi takayım da beni atsınlar işten di mi :) Zaten çok komik oldu hikayesi anlatacağım bilahere...

Yeliz,
O taş bezleri bizde de birikirdi hatırlıyorum. Sen bu DIY'larda iyisin, daha rahat yaparsın eminim.

Evren,
Ben de Şubat'a mı sızsam diyordum, Mart ayını eklemişsin bile, ellerine sağlık!

Çiğdem,
Çok kolay. Dikiş olayı da çok basic, yani benim yaptığım öyle. Ama sonuçta iş görüyor. İçerden dikince dışardan belli olmuyor zaten. Bir de dikişli yeri aşağıya geliyor.

Elif'cim,
Çok kolay, ben bile yaptım yani öyle düşün :)

Berceste said...

Ellerinize saglik :) Cocuk milleti bayiliyor bu islere. Bizimki anne haydi sen pacpork yap diye kutu elinde pesimde dolaniyor. Malzemeler ortaya sacilinca, degme keyfine :) Dun buyukcene bir yumagi ele gecirmis, once bebek yapti, sonra top oldu, sonra benden kacirdi, kovalamaca oynadik :) Sen de mi en iyi arkadassin? Bizimki de benimle babasini oyle belledi, durup durup soyluyor :)

Evren said...

Haha, bugun bizimki de yunu eline gecirdi, bebek ve yastik yapti :) Bayiliyorlar hakikaten. Bir de o kutu sanki buyuluymus gibi geliyor. En iyi arkadasi ben degilim maalesef, sinifindan bir kiz, ama onun da adi Ana :)
Bu arada senin bu yorum saatlerin pek hos dogrusu, 3 degil mi saat orada, hatta 3:23?

Cincüce said...

Harika fikir! Böylece yer bezi olmaktan kurtulurlar.
Düğmeler deyince aklıma anneannemin bir teneke kutu dolusu düğmesi geldi. her gittiğimde saatlerce o düğmelerle oynardım küçükken. :)

cuckan said...

süpeeerrr, hemen yapmak istedim, ve bunun için eve gitmek:)

Ashley ★ said...

:D çok iyi olmuş.
Keyifli haftasonları ♥

ElfAna said...

Gule gule kullanin ve uzgunum T-canta aklimda hep sizin T.' nin cantasi olarak kalacak:P Cantanin zeminine mukavva mi ekledin? Oyle gibi duruyor. Eger eklemediysen, tavsiye ederim. Sevgiler.

Evren said...

:) Eklememiştik, süper fikir! Çok sevgiler...