March 2, 2012

Jane-ce



Dil olayı iyice aldı başını gitti. Karışmalar eskiden kelime düzeyindeydi:
- I want to tak this. (kolye gibi bir şey takmaya çalışırken)
- We need to find the erkek! (oyunda kaybolan erkek bebeği ararlarken)
- Bu sandalyeyi biraz scoop back yapar mısın?

Hadi bunları anladık ama şuna ne demeli:
- Ben kolumu kıvır yapmıycam!
Türkçe cümlede İngilizce kelime kullanıyor sanki... İyice şaşırdı artık.

Bir de esas gramer olayı var ki olayı iyice karmakarışık yapan da bu...
- Mommy, bu senin için okumak.
- Anlıyorum!

Ama esas ertesi gün anladık ki:
- Daddy, this is for you to read.
cümlesinin direkt çevirisiymiş!

Bir de siz biliyor muydunuz Türkçe'deki ikilemeler İngilizce'de nasıl kullanılır? :P
Burnunun üzerindeki yarasını çok kaşımamasını söyleyince:
- Mommy, böyle slow slow kaşıyabilir miyim peki?

12 comments:

Elif said...

peki ben seni slow slow öpebilir miyim :)))

Pratik Anne said...

Sirin sey. Bizimkiler de bazen boyle yapiyor. Ozellikle hizli konusurken. Aklima gelirse (dikkat ediyorsam) turkcesini soyleyip tekrarlattiriyorum.

Gulcin said...

I want to op you Yavrusu. Bir de I want to saril you. Ama boz boyle slow slow sarilicam :)

yeliz said...

bizimkine de su çiçeklerini slow slow kaşımasını söyleyeyim belki işe yarar:)
bıcır bıcır konuşması aklıma geldi, yavru ya

Feride said...

Ayyy ya cok tatli. Kuralsiz yasayacak ne guzel iste. Gramerde bile kurallari kendim koyarim deyip kendi tarzini olusturuyor. Bayildim

Cigdem said...

cok iyi:))... bana cok büyüleyici/eglenceli geliyor dil ögrenme asamalari, hele de iki-üc dilli kuzularda ki dilsel gelisimi izlemek. bizde de, alamanci genclik olma durumlari mevcut. almanca fiillerin arkasina bir "yapalim" ekleyiveriyor bazen. Arastirdigim kadariyla, yanlis söyledigini vurgulayarak düzeltip, dogrusunu tekrarlatmak yanlis, sadece normal bir sekilde dogrusunu söyleyip, konusmanin akisini bozmadan devam etmek gerek. arkadaslar sürekli kayittalar zaten:)...

Red Riding Hood said...

Yavru hala aynı bıcırlığa devam :D Akıllı kuzu.

cuckan said...

kızın beni benden took:) ne diyim ben ona şimdi?

kuzunun annesi said...

çok şirin:)

aliyorumdeniyorum said...

evren'im bayagıdır girememiştim bloguna...çok çok güldüm:))devrim atılkan

Cincüce said...

I want to MINCIR this girl!!!

es said...

yavru cadıdan bir tane de burada var..

http://dantekorel.wordpress.com/

ne kadar yabancı dil o kadar karışık cümle..